Besøk på Brannstasjonen i Ytre
Mandag 11. september var Enebakk Rotary på bedriftsbesøk på Follo brannvesen IKSs stasjon i Ytre EnebakkVarabrannsjef Johan Stokkeland
var møtt opp på fritida for å orientera om det interkommunale selskapet Follo
Brannvesen saman med vår lokale brannveteran Knut Moen. Enebakk,
Frogn, Nesodden, Oppegård, Ski og Ås kommunar eig det interkommunale selskapet
i lag.
Stasjonen i Ytre Enebakk er den mest
moderne i distriktet og har deltidsbemanning der fire brannbetjentar
til alle døgnets tider er på vakt og skal kunna innfinna seg på stasjonen i
løpet av seks minutt. Dei går på vakt på mandag og har vaktskift og tre veker
av vakt frå mandagen etter. Under omvisinga i garasjen kunne vi sjå at det nye
vaktlaget hadde vore innom og lagt klær, hjelmar, sokkar og andre deler av utstyret
sitt klart slik at minst mulig tid skal gå tapt om alarmen skulle gå.
Utvikling i brannvernet
Den topp moderne brannbilen til over 3
millionar kroner vekte stor interesse, men før turen gjekk ned blant dei
raudlakka tekniske vindundera, gav
Stokkeland ei orientering om branndistriktets seks stasjonar på Nesodden, i
Oppegård, Ski, Korsegården i Ås og Flateby i tillegg til stasjonen i Ytre der
vi fekk kaffi og kaker i eit velutstyrt møterom.
Å sjå nybygget innanfrå drog rundt
tjue rotarianar frå fjernsynskroken på valgkvalden. Minst like stor interesse
vekte Stokkelands engasjerte orientering om utviklinga i brannvesenet dei siste
tiåra. Før rykte ein inn i brennande bygg og slokka brannar for einkvar pris. I
dag ligg større vekt enn før på sikkerhet for mannskapet. Nytt er også vekta på
skadebegrensing, eit arbeid som forsikringsselskapa sparar store summar på og
derfor ber kostnadene med i form av utstyr og betaling for meirarbeid og drift.
Større vekt enn før ligg på eit
reinare arbeidsmiljø, noko ei diger vaskemaskin sende tydelege signal om. Slokkingsteknikkane har også
utvikla seg. ”Før pøste vi på med vatn,” minte Stokkeland om. ”Nå er vi meir
opptekne av å finna ut kvar elden får surstoff frå, og blokkera den tilførselen.”
Ny
skole i 2019
Brannvernet
krev større kompetanse enn før og brannkorpset er i fagleg opprusting. I 2019 opnar ein toårig
brannteknisk utdanning i Tjeldsund, femten kilometer frå Evenes flyplass i
Nordland.
Der ligg i dag Norges Brannskole
som tilbyr vidareutdanningskurs for brannfolk.
Pensjonsalderen for
deltidstilsette brannbetjentar er 57 år for dei som går i heilkontinuerlig
turnus og 60 år for deltidsarbeidarar. I dag finst det rundt
tolvtusen deltidsbrannfolk og 6-7000 som arbeider heiltid. Med den låge
pensjonsalderen er turoveren stor. Stokkeland fortel om mange skjarar til nye
stillingar, men understrekar at nålauget er trongt.
”Dei vi tek inn, må kunna møta
alle menneske med respekt uansett bakgrunn, enten dei er narkomane, prostituerte,
snakkar gebrokkent, er gamle eller barn.”
Dramatikk og debriefing
Brannkorpset kjem som andre i
nødetatane, opp i mange dramatiske hendelser og brannvesen er i tett samarbeid
med ambulanseteneste og politi.: Ved Enebakk brannvesen
har debriefing vore fast rutine sidan 1990. ”Er du godt trent fysisk og psykisk, går det bedre,”
seier Stokkeland som ytra seg kritisk til dei forsøka på nedskjering som også
brannvesenet blir utsette for.
Om framtida kunne han røpa at den
største satsinga på brannsikkerheit nå rettar seg mot heimebuande eldre.
Det var ein engasjert flokk
rotarianarar som spurde brannfolka ut og nok brann inne med endå fleire
spørsmål då vi på overtid reiv oss laus frå dei brannraude vidundera i garasjen
og begav oss ut i den regnvåte haustkvelden.
”Vi kan vel nå rekna
skogbrannfaren for over i vårt distrikt,” var Stokkelands tørre kommentar.